piątek, 22 czerwca 2012

Przewody połączeniowe do płytek stykowych


Krótki opis jak zrobić domowym sposobem przewody połączeniowe do płytek stykowych używając paru narzędzi i kawałku przewodu.



Dostawałem już wcześniej wiadomości skąd ja biorę takie przewody do płytki stykowej jak na zdjęciu, otóż na początku je kupowałem co mnie sporo kosztowało :(
Ale kiedyś postanowiłem zmierzyć średnice przewodu i zrobić sobie taki samemu, proszę czytaj dalej aby się dowiedzieć jak wykonanie takiego przewodu wygląda.

Czego będziemy potrzebować:

1x Obcinaczki do kabli
1x Przewód o średnicy 0.6mm (22 AWG) z izolacja lub bez, jeżeli bez to będziesz potrzebował koszulkę termokurczliwa. 
SunRiver byl bardzo pomocny i sie podzielil informacja o banku kabli :)
LINK
Wielu z was nie będzie miało pojęcia jaki przewód kupić mówiąc szczerze ja kupuje w UK ponieważ mieszkam w UK gdzie kupuje w lokalnym sklepie, taki przewód nazywa się Single Solid Core co znaczy Pojedynczy Rdzeń lity.
Druga opcja jest znalezienie starego kabla (bodajże kabel teleinformatyczny) i go rozcięcie gdzie znajdziecie 4x takie przewody co są 0.6mm lub trochę mniejsze :) nawet czasami będzie więcej niż 4 kabelki w środku.





1. Ściągamy 7mm naszej izolacji z przewodu.






2. Wsadzamy koniec bez izolacji do naszej płytki stykowej i mierzymy odległość do jakiej ma nasz przewód sięgać a potem dodajemy do tej długości 7mm i zaznaczamy.




3. Po zaznaczeniu długości do jakiej nasz przewód ma sięgać i dodaniu 7mm odcinamy przewód od reszty przewodu przy samym końcu, czyli jeżeli chcemy żeby nasz przewód był 10cm długi to dodajemy 7mm i zaznaczamy 10.7 cm ucinamy ten przewód na zaznaczeniu 10.7 cm a potem zaginamy.





 A tu efekt końcowy :) Prawda ze warto ?








Przepraszam za jakie kolwiek błędy ortograficzne ale każdemu się zdarza :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz