sobota, 11 lutego 2012

Jak odlutować układ smd szybko, łatwo i tanio!!!

 Jak odlutować układ smd szybko, łatwo i tanio!!!


Ostatnio gdy bawiłem się drutem miedzianym wymyśliłem sposób jak szybko i łatwo odlutować układ smd, nie wiem czy ja jestem pierwszy który to wymyślił ale takiego sposobu nie widziałem nigdzie 
na internecie chyba ze się mylę? 


Głownie chodziło mi o to aby nagrzać wszystkie nóżki układu w tym samym czasie bo zawsze jak jedna strona jest gorąca to się idzie do drugiej to tamta jest już zimna i tak w kolko dopóki nie zepsujemy układu albo go wreszcie odlutujemy.


Wiec co jest potrzebne:

*Drut miedziany dowolnej grubości nie za gruby ani za cienki tylko wymiarkowany tak aby nam pasował do nóżek układu.
*Cyna.
*Lutownica.
*Obcęgi.
*Pęseta przyda się do trzymania układu albo podnoszenia jak trzeba będzie.
*kombinerki do trzymania gorącego drutu.

1. Pierwsze co robimy to ściągamy izolacje z drutu miedzianego.
2. Mierzymy ile drutu będzie potrzeba, to zależy od układu który chce się odlutować :)
3. Wyginamy drut do takiego kształtu jak na zdjęciach ( ten kształt jest zrobiony pod dwustronny układ a pod czterostronny układ można się domyślić ale jak będę miał czas to wrzucę fotkę)
4. Nakładamy troszkę cyny od spodu na obie nóżki czy w przypadku czterostronnego układu na cztery.
5. Nakładamy nasz wygięty drut na układ tak aby te nóżki z cyna dotykały nóżek układu.
6. Bierzemy lutownice przykładamy ja do górnego drutu, i grzejemy aż poczujemy ze nasz układ się swobodnie rusza ( Tylko nie grzać długo bo to potrwa chwilkę albo można sobie uszkodzić układ).
7. Oczyszczamy pady na płytce i układzie używając lutownicy czy naszym innym sposobem.

KONIEC

UWAGA
1. Nie podnosić gorącego drutu paluchami bo się można poparzyć tylko kombinerkami czy czymś innym.
2. Nie biorę odpowiedzialności za nieumyślne używanie drutu :) Albo jak ktoś sobie zepsuje układ.























2 komentarze:

  1. W dzisiejszych czasach, ..... czasach hot air'ów i super zaawansowanych lutownic rzadko kto, wpada na takie proste ale praktyczne pomysły. Wiele osób, woli usiąść i rozłożyć bezradnie ręce, mówiąc np pracodawcy, że bez HotAir'a to się nie obędzie.

    Dlatego ja bardzo doceniam tego typu kreatywność a nie tylko czekanie na gotowe rozwiązania, które ktoś podsunie pod nos.

    Tak trzymaj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje że ktoś docenił mój mały pomysł.

      Usuń