poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Jak zamontować wiertło 0.8mm w uchwycie 2mm ?

Jak zamontować wiertło 0.8mm w uchwycie 2mm ?



Większość ludzi jak zaczyna przygodę z elektronika potrzebuje wytrawić płytkę, i potem w takiej płytce trzeba wywiercić otwory, ale zanim się zabierzemy do wiercenia trzeba mięć sprzęt, ja kupiłem sobie zwykła mini wiertarkę która wykonuje wszystkie roboty świetnie niedługo umieszczę parę fotek mojej mini wiertarki i parę innych wartych uwagi wiertarek.
Ale zawsze są jakieś ale nic nie jest perfekt ja potrzebuje wywiercić otwór o średnicy 0.8mm a moja mini wiertarka ma uchwyt tylko na wiertla o średnicy 2mm. I co by tutaj zrobić kupić uchwyt na 0.8mm ? 
Odpowiedz jest prosta nie, trzeba kombinować ja jeszcze takich uchwytów do mini wiertarek 0.8mm nie widziałem.
Wiec zabrałem się do roboty i przeszukałem internet,  praktycznie wszystko co znalazłem było bezużyteczne.
Parę przykładów, koszulka termokurczliwa, klej na gorąco, super glue i wiele innych ale wszystkie te sposoby miały jedno wspólne ze sobą wiertło po paru wywierconych dziurach w trakcie wiercenia się ślizgało i wszystko od nowa :(


Wiec postanowiłem ze muszę zwiększyć średnice wiertla aby weszło do uchwytu 2mm.
Wyłożyłem co tylko mogło się przydać na stół, i po kolei przeglądałem i rozmyślałem jak to mogę użyć, w głowie nagle narodziło mi się mnóstwo pomysłów ale żaden dość skuteczny aby go można było używać na dłuższa metę, do momentu kiedy zacząłem nawijać drut nawojowy do mojego przyszłego projektu (Zegar Widmowy.)
Patrząc jak średnica zwykłej rurki 40mm się zwiększa narodził się nowy pomysł, duża zaleta tego pomysłu było to ze drut się nie ślizga wokół rurki wiec nie powinien wokół wiertla.
Przestaje tyle pisać bo się rozpisałem hehe

Wiec co nam będzie potrzebne 


*Drut nawojowy tylko nie za gruby !!! 
chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego.



*Wiertło na które będziemy nawijać drut.


*Obcinaczki lub kombinerki.
*Mini wiertarka.


Opisze wszystko po kolei bo nie wszyscy zrozumieją


Moja Wiertarka

 Trochę dziwny kciuk mi wyszedł na tym zdjęciu hehe




Zaczynamy











Krok 1
Drut zaginamy tak jak na zdjęciu, ja jeszcze aby poprawić przyczepność drutu go trochę podrapałem nożykiem, co jest widoczne na zdjęciu.




Krok 2
Obydwa końce drutu nawijamy na wiertło. 








 

Krok 3
Mierzymy czy wiertło pasuje do uchwytu jeżeli nie to odwijamy trochę drutu a jeżeli wchodzi tylko ma luz to nawijamy ekstra warstwę.

 Uwaga wiertło ma wchodzić do uchwytu ciasno aby dobrze się wierciło.

Krok 4
Nakręcamy nakrętkę i dociągamy, wiertło w tym momencie powinno być solidnie umocowane w uchwycie.






Uwaga wiertło ma być umocowane w uchwycie prosto
nie pod katem bo najmniejszy błąd przy 0.8mm zrobi nam albo dziurę pod skosem albo dziurę dużo większą niż oczekujemy.






Krok 5
Trzymamy wiertarkę prosto i wiercimy, jeżeli mamy możliwość ustawiania prędkości wiertarki 
ja polecam ustawić na najniższa, ale każdy lubi po swojemu mi przy szybkich obrotach wiertarka zaczyna tańczyć i dziura wychodzi nie tam gdzie trzeba hehe.




Krok 6
Cieszyć się z zaoszczędzonych pieniędzy jeżeli zrobiłeś wszystko jak trzeba.



UWAGA
Ten post był napisany jakiś czas temu tylko nie miałem czasu żeby zrobić zdjęcia wiec post nie był opublikowany, w miedzy czasie natknąłem się na ten blog http://diy.elektroda.eu/ gdzie metoda używana przez zemnie jest identyczna wiec żeby było wszystko jasne nic nie zgapiłem.










  

2 komentarze:

  1. Bardzo mi sie podobaja twoje projekty tak trzymaj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na nowy blog http://osa1313projekt.elektroda.eu/
      oraz wkrótce zaczną się pojawiać nowe pomysły i projekty :)

      Usuń