poniedziałek, 30 kwietnia 2012

4x4x4 LED CUBE PROJEKT

4x4x4 LED CUBE PROJEKT V1.0

Parę miesięcy temu oglądałem na YouTube rożne projekty elektroniczne, i moja uwagę przyciągnął filmik LED CUBE 8x8x8 po obejrzeniu filmiku ten pomysł bardzo mi się spodobał i pomyślałem sobie ze tez takie coś mogę zrobić. Tylko, ja nie umiem programować, i z elektronika dopiero zaczynam wiec to będzie trochę za trudne, poszperałem trochę po internecie i szybko odkryłem ze są tez takie kostki tylko 4x4x4 i nie są aż tak skomplikowane. 
Zanim przeczytacie dalej, chciałem podziękować  Zlata_n za wszelka pomoc gdyby nie on to do dziś bym siedział przed monitorem i szukał informacji na temat takich kostek.

Wiec co będzie nam potrzebne do budowy takiej kostki ?
  
* Atmel AVR Atmega16 LUB Atmega32 + podstawka
* 64 diody LED (dyfuzyjne – niebieskie) 5mm
* 2 diody LED. 5mm (czerwona, zielona)
* Rezystor (220Ω) x16
* Rezystor (470Ω) x2
* Rezystor (10kΩ) x5
* Tranzystor BC338 NPN x4
* Kondensator 10uF x1
* Kondensator 1000uF x 1
* Ceramiczny kondensator 0.1uF x6
* Ceramiczny kondensator 22pF x2
* Rezonator kwarcowy 14.7456 MHz
* 4 x micro-switch  

* Gniazdo zasilania
* Srebrzanka do połączeń krzyżowych 
* Cyna 
* Kalafonia lub lakier do zabezpieczenia płytki
* Kawałek deski

KOSZT 

Około 100zł


Narzędzia jakie są potrzebne 

* Lutownica
* Wiertarka 
* Kombinerki
* Ucinaczki


Budowe tej kostki opisze inny razem ponieważ jestem bardzo zajęty i nie mam kiedy tego opisać, oraz planuje zrobić filmik jak taka budowa wygląda, i kot wie może kiedyś kostka 8x8x8 ? Jeżeli ktoś zechce niech pisze w komentarzach to mnie na pewno zmotywuje, ale pamiętajcie takiej kostki nie buduje się w 1 dzień.

Ta kostka zaliczyła już parę upadków wiec jest pogięta ale nie zapominajmy ze to jest moja pierwsza taka :) 

Filmik na szybko


Pod koniec krotka prezentacja dla kolegów mojej płytki w połowie gotowej do zegara widmowego :) 


Dobra tu są zdjęcia, nie zrobiłem innych ponieważ kostkę budowałem o 12 w nocy i zdjęcia są jakie są ;)
Zrobie więcej zdjęć w weekend.














































2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Zrobię zdjęcia i je opublikuje, ale niestety płytka mi wyszła kiepsko :(
      Czy chcesz zobaczyć jak zbudować kostkę z diod LED czy ogólnie jak to wszystko wygląda po zbudowaniu ?

      Usuń